donderdag 29 januari 2015

Wil WIL wat verbergen?

Hoe tevreden zijn de "minima" over de dienstverlening van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)? WIL is de gemeenschappelijke sociale dienst van de gemeente Houten, Nieuwegein, Vianen, IJsselstein en Lopik. In 2014 liet WIL een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Op maandag 26 januari zou dit onderzoeksrapport worden gepresenteerd in het gemeentehuis van Nieuwegein. De pers werd hiervoor uitgenodigd en iedereen zou na afloop het rapport mee naar huis krijgen. Kees van Dalen (wethouder van Houten en voorzitter van het dagelijks bestuur van WIL), portefeuillehouder klanttevredenheid Martijn Stekelenburg en directeur Rob Esser zouden het woord voeren en beschikbaar zijn voor vragen.

Amper drie dagen nadat de uitnodigingen waren rondgestuurd, besloot WIL de bijeenkomst op het laatste moment toch maar te schrappen. "Wegens beperkte interesse", heet het. Of de interesse ontbreekt bij de bestuurders of bij de ambtenaren werd niet duidelijk. Voor de pers is deze zaak in elk geval interessant. Het gaat om de vraag hoe mensen die van een uitkering of hulpverlening afhankelijk zijn, zich behandeld en geholpen voelen.

Krijgen we dan nog wel het rapport te zien, vroeg ik. Ja, dat zou aan het begin van de week (van 26 januari) worden verstuurd. We zijn inmiddels weer een dag of wat verder maar nog geen rapport gezien.

Eerst maar eens een tweet gestuurd aan wethouder Kees van Dalen: "Werk en Inkomen Lekstroom schrapt persco klanttevredenheid en komt nog niet met rapport. Niet af of wil WIL wat verbergen?"

We blijven Werk en Inkomen Lekstroom met veel interesse volgen. Wordt vervolgd.



1 opmerking:

  1. Werk en Inkomen Lekstroom heeft het onderzoeksrapport over klanttevredenheid woensdag 28 januari verzonden. Met enige vertraging heb ik het rapport inmiddels ontvangen. Het rapport blijkt al van ouder datum te zijn. Ik ga het nu bekijken op 'nieuws en achtergronden'.

    BeantwoordenVerwijderen