donderdag 24 juli 2008

Valse 'Postbank'-mail

Vanmiddag ontving ik een email met deze tekst: "Recentelijk hebben wij geconstateerd dat verschillende computers ingelogd hebben op je account, en meerdere foutieve logins gedaan zijn. We moeten de account informatie opnieuw bevestigen. Wanneer dit niet voor 24, Juli ,2008 is gedaan zullen we het account tijdelijk moeten suspenden, omdat het gebruikt kan zijn voor frauduleus gebruik. wij danken u voor de medewerking. Om de online gegevens te bevestigen klik op deze link: http://www.postbank.nl/SesamLoginServlet. Wij danken voor je begrip. Post Bank Customer Service."

Het lijkt een email en link van de Postbank te zijn, maar dat is het niet. Gelukkig viel me dit direct op en heb ik niet doorgeklikt. Ik ben naar de website van de Postbank gegaan en las daar de volgende waarschuwing:

"Op dit moment ontvangen mensen uit naam van Postbank een e-mail waarin gevraagd wordt om het creditcardnummer en de pincode of gebruikersnaam en wachtwoord voor internet bankieren. Deze e-mails zijn niet afkomstig van Postbank. Heeft u op een van deze e-mails geklikt dan werd u doorverwezen naar een vals inlogscherm van Mijn Postbank.nl. De Postbank zal nooit naar een pincode, gebruikersnaam of wachtwoord vragen per e-mail, telefoon of op welke manier dan ook. Heeft u een e-mail ontvangen, waarin gevraagd wordt naar uw creditcardnummer, pincode, gebruikersnaam of wachtwoord? Klik niet op deze e-mail en verwijder deze direct uit uw mailbox."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten