In hetzelfde uur dat bankenredder Bos bekend maakt dat hij niet verder gaat, hoor ik dat ook mijn bank er mee stopt. Ik ben daar niet blij mee. Bankdirecteuren blijven er moeite mee hebben dat een klant wel eens bewust voor een bank zou kunnen kiezen. Amper een jaar geleden ben ik vanwege het droeve einde van de Postbank van bank gewisseld. De beste bank van Nederland verdween en ging op in de ing - wat is dat voor een ding? - en daar heb ik helemaal niks mee.
Na uitgebreide vergelijking koos ik voor Bizner, een internetbank voor ondernemers, en die beviel mij tot deze week uitstekend. De user interface voor het internetbankieren kan beter, zeker voor een gespecialiseerde internetbank, maar de klantenservice is excellent. Geen lange wachtlijsten, geen keuzemenu - houdt u het voor gezien, toets 10 - maar gewoon een ècht mens die direct, met voornaam, de gratis telefoon opneemt en je problemen oplost. Als het nodig is, belt dezelfde persoon je een paar dagen later op een afgesproken tijdstip terug, ook 's avonds. Op emailvragen aan de QDesk wordt per omgaande, soms binnen het kwartier, keurig geantwoord.
Inmiddels begrijp ik waarom: Bizner heeft weinig klanten. Intussen blijkt de bank het toch ook wel wat eng te vinden om tijdens de financiële crisis ondernemers ongezien krediet te geven. We moeten elkaar in de ogen kunnen kijken, vindt de bank nu. Kortom, voortaan weer door de regen naar een bankfiliaal en weer gewoon aansluiten in de rij. Ik kan overstappen naar moederbedrijf Rabo, en zal dat waarschijnlijk ook wel doen, want er blijven niet veel banken over en een coöperatie spreekt mij wel aan. Maar wanneer leren banken nu eens net zo trouw te worden als hun klanten?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten